leave ur footprint oke

24 July 2010

anak siapa??

anak siapa...???
orang akan cakap "saya anak ayah dan amnak saya la"~hu3
semua orang pun tahu kot,..~he3..
tajuk entry ni sebenarnya merupakan tajuk masa forum kat uitm baru2 ni,..
tapi aku macam tertarik nak kongsi2 ckit,..
sekarang, aku sangat2 sedar akan kejadian pembuangan bayi yang semakin rancak macam cendawan tumbuh selepas hujan...wah!!
em, tapi perkara ni seriusly juga menarik perhatian aku untuk meluangkan masa untuk berfikir dan mengupas disebalik kejadian yang sebenarnya,..
kesian je tengok bayi2 dibuang macam buang sampah setiap pagi...
itu manusia la..bukan sampah!!!
em, tapi dalam kita asyik menunding jari pada orang lain, ada tak terfikir the root of this situation..???
why this happen..??~ter'speaking' da...~he3
bagi pendapat peribadi aku sendiri, keruntuhan institusi kekeluargaan sememangnya memberi kesan yang sangat drastik kepada berlakunya kejadian pembuangan bayi ataupun sebenarnya terlanjur...
aku tak cakap ni semata-mata sebab selalu dengar orang lain komen hal ni, tapi aku juga cakap melalui pengalaman aku sendiri,..
bagi aku institusi kekeluargaan sangat2 penting,,..!!!
apa dia..??? sangat PENTING!!!
bukan saja ibu bapa but adeq beradeq juga..
as teenager, i can feel what teenagers feel...
bermula dari sekarang, ayuhla kita together increase kan levcel institusi kekeluargaan agar statistik masalah pembuangan bayi dapat berkurang,..
walau tak banyak,..namun, sikit2 lama2 jadi bukit,..
dari sikit akan ada yang banyak...
lets look at the cutest baby....





sangat comey...!!!! geram je tengok,... mau cubit2 pipi dia,...

meqaseh meluangkan masa d sini !

0 kata2:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERDAPAT DI ATAS ADALAH MILIK YUHUU'S KAYANGAN