leave ur footprint oke

30 June 2011

Allah tu Maha Adil

selepas Dia bagi kita bersedihan namun, Dia dengan adil nya bagi kita bergembira lak.. kan adil tu,.. cuma manusia je yang tak nampak semua tu atau sebenarnya buat2 tak nampak.. mungkin ??? tanya iman masing2..

suatu masa dulu ada orang tu dengan lantangnya cakap yang aku adik beradik takkan hidup bahagia namun mulut itu salah.. aku adik beradik hidup sangat bahagia tambah lak dengan kehadiran nikmat Allah yang baru iaitu Muhannad Ahnaf Rafiqi.. untuk orang itu, aku tahu kamu baca blog aku selama ni.. lihat la dan sedar la yang kami hidup sangat bahagia.. tak perlu nak buat cerita dongeng kamu tu lagi,.. tak jadi pun ... hahahha

sekarang aku rasa hidup aku bertambah lengkap lagi dengan kehadiran kawan2 yang sentiasa cuba untuk menggembirakan aku .. tapi manusia kan tak sempurna.. ada je silap kita ni dalam setiap perlakuan kita .. tapi tak salah jugak kita memohon maaf sebab kita sendiri pun kadang2 tak sedar bila kesilapan tu berlaku.. memang orang kadang2 dah pun maafkan kita tapi bile wujudnya ungkapan "i forgive u but i can't forget "...sangat bahaya sebab tu bermakna yang kesilapan yang dilakukan belum dimaafkan sepenuhnya...



p/s : apa hal la yuhuu sangat menyusun ayat pepagi buta ni....huhhuhuu..
nite people !!
meqaseh meluangkan masa d sini !

1 kata2:

najwa said...

memang tak patut orang tu doa'kan ketidakbahagiaan orang lain..jangan kita ikut cam dia sudah..kan? =)

" Tidaklah seorang muslim di atas bumi ini berdoa kepada Allah dengan suatu doa melainkan doanya tersebut akan dikabulkanNya atau dihindarkan orang itu dari bahaya sebanding dengan apa yang dimintanya selama doa itu tidak mengandungi dosa atau bermaksud hendak memutuskan silaturrahim "

-Hadis Riwayat At-Tirmidzi-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERDAPAT DI ATAS ADALAH MILIK YUHUU'S KAYANGAN