leave ur footprint oke

10 February 2011

HARGA BARANG NAIK LAGI ??

dimulakan dengan Assalamualaikum.. huhuhu
erm, aku tak tahu la ada ke tak pengumuman harga barang naik lagi dalam berita tapi yang sangat pasti adalah barang kat pasaraya d Jengka ni naik lagi.. sakit nya hati ini.. 
bayangkan la.... 
sebelum CNY

  • telur  - Rm8.90/sarang
  • udang  - Rm16.50/kg
  • kicap  - Rm3 something
selepas CNY
  • telur da jadi Rm9.29/sarang
  • udang da jadi Rm21.00/kg
  • kicap da jadi RM4.30
ada lagi beberapa barang lain... tak ingat sangat...

pelik kot...sebab kan CNY takkan barang naik... tak sure la kenaikan barang ni memang tertaluk kepada arahan kerajaan ke tak.. yang pastinya, tak semua orang mampu nak beli..da kalau harga semahal macam ni... aiyoooo.... pening palo eden memikir ni haaa.....

kepada peniaga2 tolong la consider sikit je...
and gov too... em, please make something to ensure all Malaysian citizen may live equally as others..
kalau harga barang berterusan naik macam ni.. alamatnya ramai lagi la rakyat Malaysia ni jadi papa kedana...
harga minyak lak sekarang ni pun tak menentu dek krisis kat Mesir sana... aiyoooo... pe nak jadi ni...
adakah minyak kat Malaysia ni pun akan berterusan naik, naik dan naik...???
sama2 la kita nantikan je.. hahaha 

tapi kalau nak tahu banyak info pasal kat Malaysia ni korang boleh la menjengah blog  {KAT SINI}...
kat blog ni banyak jugak boleh dapat info tentang Malaysia... huhuhu
takkan la Jepun lak kan...

meqaseh meluangkan masa d sini !

3 kata2:

anamizu said...

smua barang naek..gaji tak naek2 T___T

newer post : |khalwat!!!|
older post : |loving-loving ke???|

shah-kayrul said...

lama2 bankrap la..semua nak naik...huhuhuhu

yaniechumeL said...

anamizu : tau xpe kan.. gaji sme je
shah : bukan stkt bnkrup... bole jd mcm krisis mesir ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SEGALA YANG TERDAPAT DI ATAS ADALAH MILIK YUHUU'S KAYANGAN